Zaradenie v organizačnej štruktúre
oddelenie námietok II
Odbor štátnej služby
2.16 – Verejné obstarávanie
Obsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii
generálny štátny radca
Názov miesta
odborný pracovník pre verejné obstarávanie
Miesto vedúceho štátneho zamestnanca
Áno - vedúci oddelenia
Druh štátnej služby
dočasná štátna služba - dočasná štátna služba vedúceho štátneho zamestnanca odborníka dočasne potrebného na plnenie úloh štátnej služby
Kódové určenie a názvoslovné pomenovanie (SK ISCO)
3323002 - Odborný pracovník pre verejné obstarávanie
Najnáročnejšia činnosť
• Tvorba stratégie a štátnej politiky na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.
• Koncepčná, koordinačná a kontrolná činnosť alebo koncepčná, koordinačná činnosť súvisiaca s výkonom a vedením vládneho auditu na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni.
• Koordinovanie celoštátneho a medzištátneho systému a určovanie zásad čerpania prostriedkov Európskej únie na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť
• vykonávanie a zabezpečenie vykonávania kontrolnej, inšpekčnej, dozornej činnosti v zmysle aktuálne platného a účinného zákona o verejnom obstarávaní;
• vykonávanie a zabezpečenie vykonávania preskúmania úkonov kontrolovaného v zmysle aktuálne platného a účinného zákona o verejnom obstarávaní;
• vykonávanie a zabezpečenie vykonávania ex ante posúdenia v zmysle aktuálne platného a účinného zákona o verejnom obstarávaní;
• vypracovanie analytických materiálov, analýza rozhodnutí, metodických usmernení a iných dokumentov
a v spolupráci s ostatnými organizačnými útvarmi úradu a vedením úradu a podieľanie sa na vytváraní jednotného názoru úradu;
• vypracovávanie stanovísk a podstanovísk na základe dožiadaní súdov, prokuratúry a iných štátnych orgánov a ďalších inštitúcií a predkladanie potrebnej dokumentácie v oblasti verejného obstarávania;
• spolupráca a súčinnosť pri riešení úloh v oblasti verejného obstarávania s tretími osobami;
• spolupráca s jednotlivými ústrednými orgánmi štátnej správy a súčinnosť s inými kontrolnými orgánmi v rámci kontroly verejného obstarávania;
• spolupráca s jednotlivými riadiacimi orgánmi, sprostredkovateľskými orgánmi, implementačnými agentúrami a inými orgánmi štátnej správy v rámci výkonu kontroly vo verejnom obstarávaní;
• spracovávanie právnych riešení úloh v oblasti verejného obstarávania a kontroly verejného obstarávania, týkajúcich sa pôsobnosti odboru;
• príprava a spracúvanie návrhov rozhodnutí a iných písomností v konaniach podľa zákona o verejnom obstarávaní alebo v konaniach súvisiacich s týmito konaniami a ich predkladanie riaditeľovi odboru, príprava rozhodnutí a iných písomností na zverejnenie na webovom sídle úradu, ako aj zabezpečovanie ďalších súvisiacich vnútorných postupov úradu;
• zabezpečuje zverejnenie informácií o konaniach podľa zákona o verejnom obstarávaní, o vydaní predbežného opatrenia vrátane informácie o tom, že úrad rozhodnutím o predbežnom opatrení rozhodol, že lehoty, ktoré určil kontrolovaný, a lehoty voči kontrolovanému neplynú a tiež informáciu o poslednom dni lehoty na vydanie rozhodnutia v konaní podľa zákona o verejnom obstarávaní vo vestníku;
• zabezpečuje zverejnenie rozhodnutí vydaných v konaní podľa zákona o verejnom obstarávaní na webovom sídle úradu;
• vydávanie rozhodnutí o pokutách v preskúmaní úkonov kontrolovaného podľa zákona o verejnom obstarávaní a správneho poriadku;
• zabezpečenie postúpenia výsledkov kontrolnej alebo posudzovacej činnosti príslušnému organizačnému útvaru úradu, v prípade takých zistení, ktoré toto postúpenie odôvodňujú, vrátane výsledkov odôvodňujúcich spracovanie návrhu na určenie neplatnosti zmluvy;
• vedenie evidencie vydaných rozhodnutí v konaní podľa zákona o verejnom obstarávaní, rozhodnutí o uložení poriadkovej pokuty, vyznačovanie právoplatnosti a vykonateľnosti rozhodnutí a postúpenie rozhodnutí príslušným organizačným útvarom úradu;
• spracúvanie návrhov podnetov na začatie správneho konania, ak skutočnosti zistené v príslušnom konaní podľa zákona o verejnom obstarávaní nasvedčujú, že došlo k spáchaniu správneho deliktu podľa zákona o verejnom obstarávaní a ich podávanie príslušnému organizačnému útvaru úradu;
• písomné informovanie príslušného organizačného útvaru o právoplatnosti rozhodnutí vydaných úradom podľa zákona o verejnom obstarávaní pri preskúmaní úkonov kontrolovaného na základe námietok a v konaní o námietkach;
Doplňujúce informácie k činnostiam
• skúmanie včasnosti pripísania kaucie v súvislosti s doručením námietok v lehote ustanovenej zákonom o verejnom obstarávaní na účet úradu v Štátnej pokladnici;
• spracúvanie návrhov rozhodnutí v správnom konaní o uložení poriadkovej pokuty podľa zákona o verejnom obstarávaní a ich predkladanie riaditeľovi odboru;
• sledovanie plnenia povinností uložených rozhodnutiami úradu v rámci pôsobnosti odboru;
• vybavenie požiadaviek orgánu Európskej únie podľa zákona o verejnom obstarávaní o nápravu, vypracováva podklady, resp. podieľa sa na vypracovaní oznámení a informácií súvisiacich s opravným mechanizmom podľa zákona o verejnom obstarávaní a predkladá príslušnú dokumentáciu;
• vykonávanie oprávnených činností na základe dožiadaní riadiacich orgánov, sprostredkovateľských orgánov, implementačných agentúr a iných orgánov štátnej správy na základe zákonnej povinnosti alebo uzavretej dohody o spolupráci;
• vykonávanie činností súvisiacich s určovaním zásad alebo postupov čerpania prostriedkov Európskej únie;
• rešpektovanie pokynov nadriadeného štátneho zamestnanca pri organizovaní, riadení, kontrolovaní, hodnotení vykonávania štátnej služby nadriadeným štátnym zamestnancom;
• organizovanie, riadenie, kontrolovanie, hodnotenie vykonávania štátnej služby podriadeného štátneho zamestnanca;
• riadenie oddelenia a zodpovednosť za činnosť oddelenia;
• zabezpečovanie činnosti oddelenia tak, aby v príslušných konaniach boli dodržané lehoty vyplývajúce zo zákona o verejnom obstarávaní;
• riadenie činnosti kontrolnej skupiny pri výkone kontroly vo vyhlásených postupoch verejného obstarávania alebo pri zadávaní zákaziek;
• predchádzanie akýmkoľvek prípadom, ktoré by mohli mať za následok nesplnenie zverených pracovných úloh riadne a včas;
• plnenie a zabezpečovanie plnenia pokynov riaditeľa odboru.
Ponúkaný funkčný plat
od 1626,00 EUR + možnosť priznania osobného príplatku až do výšky 100% základného platu. Výsledná mzda bude predmetom osobného rozhovoru a bude sa odvíjať od skúseností a odborných znalostí uchádzača.
Pracovisko SÚ
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 606/10
Bratislava-Ružinov
82109