Zaradenie v organizačnej štruktúre
Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Poprad, odbor služieb zamestnanosti, oddelenie aktívnych opatrení trhu práce a poradenstva
Odbor štátnej služby
2.11 – Práca, inšpekcia práce, sociálne veci a rodina
Obsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii
samostatný radca
Druh štátnej služby
stála štátna služba
Kódové určenie a názvoslovné pomenovanie (SK ISCO)
Najnáročnejšia činnosť
Samostatné ucelené odborné činnosti vo vymedzenom úseku.
Rozhodovanie v prvom stupni správneho konania.
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť
Zabezpečuje a vykonáva samostatné ucelené odborné činností spojené s uplatňovaním aktívnych opatrení na trhu práce (AOTP) podľa zákona č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Zabezpečuje a vykonáva implementáciu úloh z príslušných programových dokumentov pre oblasť spolufinancovania projektov zo zdrojov ESF. Rozhoduje v prvom stupni správneho konania v oblasti aktívnych opatrení na trhu práce a ESF.
- Poskytuje právnickým alebo fyzickým osobám príslušné informácie a základné poradenstvo o možnostiach, formách a prostriedkoch využitia príspevkov v rámci programov, národných a regionálnych projektov a nástrojov AOTP.
- Prijíma a vybavuje žiadosti právnických alebo fyzických osôb o poskytnutie finančného príspevku v rámci programov, národných a regionálnych projektov a nástrojov AOTP.
- Vykonáva základnú kontrolu ich komplexnosti a poskytuje informácie konečným užívateľom o postupoch pri predkladaní žiadostí o príspevok a realizácii programov a projektov, možnostiach, formách a prostriedkoch využitia AOTP.
- Komplexne zabezpečuje agendu spojenú so žiadosťami na poskytovanie príspevkov programov, národných projektov, projektov a ďalších nástrojov AOTP .
- Pripravuje a vydáva rozhodnutia v prvom stupni v zmysle zákona o správnom konaní o priznaní, zrušení, pozastavení a o zmene postavenia chránenej dielne a chráneného pracoviska.
- Koordinuje jednotlivé organizačné útvary úradu PSVR pri uplatňovaní príslušných častí interných predpisov Ústredia PSVR pre oblasť riadenia výdavkov jednotlivých projektov. Zabezpečuje finančné riadenie projektov spolufinancovaných z ESF a realizovaných úradom, pripravuje finančné plány na zabezpečenie spolufinancovania projektov z ESF a štátneho rozpočtu v rámci pôsobnosti oddelenia. Sleduje čerpanie rozpočtov Národných projektov a predkladá Ústrediu PSVR žiadosti na úpravu resp. navýšenie rozpočtu jednotlivých Národných projektov. Sleduje a vyhodnocuje potrebu finančných prostriedkov v rámci Národných projektov. V rámci Národných projektov preberá a eviduje platobné poukazy predkladané jednotlivými oddeleniami úradu, overuje súlad platieb s prideleným rozpočtom a predkladá platobné poukazy na úhradu referátu ekonomiky úradu. Zabezpečuje zúčtovanie realizovaných Národných projektov v súlade s internými predpismi Ústredia PSVR v rámci pôsobnosti oddelenia. Spracováva podklady pre refundáciu výdavkov Národných projektov v prípade realizácie financovania formou priebežných platieb a predkladá ich finančnému oddeleniu úradu. Vypracováva Zoznamy výdavkov za jednotlivé Národné projekty na základe podkladov príslušných organizačných útvarov úradu a predkladá ich Ústrediu PSVR.
- Realizuje zber vecných a finančných indikátorov jednotlivých projektov, na zabezpečenie monitorovania národných projektov a ďalších nástrojov AOTP. Realizuje monitorovacie návštevy u poberateľov príspevkov a dáva podnety na vykonanie kontroly plnenia dohôd referátu kontroly. Prijíma žiadosti o úhradu platby.
- Vykonáva finančnú kontrolu v zmysle zákona o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov pred uzatvorením dohody o poskytnutí finančného príspevku, príp. pred vypracovaním oznámenia a pred úhradou finančného príspevku, t.j. administratívnu finančnú kontrolu a základnú finančnú kontrolu, v rámci finančnej kontroly overuje kompletnosť žiadosti o poskytnutie finančného príspevku a oprávnenosť poskytnutia finančného príspevku a kompletnosť žiadosti o úhradu finančného príspevku.
Doplňujúce informácie k činnostiam
- Realizuje kontrolu dokladov v súlade s internými postupmi a postupmi vypracovanými ústredím pre príjem pomoci z ESF a ŠR, pripravuje výzvy zamestnávateľom na doplnenie podporných dokladov. Spolupracuje s externými partnermi. Pripravuje podklady k návrhu priorít v uplatňovaní AOTP a priorít v oblasti nástrojov AOTP pre zamestnávateľa. Pripravuje podklady z prijatých žiadostí právnických alebo fyzických osôb o poskytnutie finančného príspevku na jednotlivé nástroje AOTP a predkladá ich výboru pre otázky zamestnanosti. Informuje dotknutých žiadateľov o príspevky o ich schválení/neschválení. Zasiela žiadateľom, ktorým nebolo schválené poskytnutie príspevku, písomné oznámenie o neschválení príspevku.
- Pripravuje a spracováva podklady pre uzatváranie dohôd o poskytnutí finančného príspevku v rámci národných projektov, regionálnych projektov a nástrojov AOTP. Vedie kompletnú spisovú dokumentáciu uzatvorených dohôd resp. schválených žiadostí. Spolupracuje pri zabezpečení publicity a propagácie pre konečných užívateľov v súlade s platnými usmerneniami. Pripravuje podklady pre mesačný monitoring a vyhodnotenia, štatistiky, analýzy. Vypracúva predikcie čerpania finančných prostriedkov. Zabezpečuje ďalšie úlohy vyplývajúce zo zákona o službách zamestnanosti a príslušných metodických usmernení k jednotlivým nástrojom.
- Overuje reálnosť, oprávnenosť, správnosť, aktuálnosť, účelnosť, účinnosť, efektívnosť a hospodárnosť výdavkov uskutočnených konečnými užívateľmi súlade s metodickými postupmi stanovenými príslušnými internými normami a predkladá oprávnené výdavky na úhradu oddeleniu ekonomiky, vypracúva platobné poukazy na úhradu finančných príspevkov.
- Typuje údaje prijatej žiadosti o poskytnutie finančného príspevku v rámci programov, národných a regionálnych projektov a nástrojov AOTP a údaje o úhrade finančných príspevkov v ISSZ, zabezpečuje včasnosť, úplnosť a správnosť natypovaných údajov
Ponúkaný funkčný plat
4.PT
Pracovisko SÚ
Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny
Hraničná 667/13
Poprad
058 01