Zaradenie v organizačnej štruktúre
oddelenie strategických námietok
Odbor štátnej služby
2.16 – Verejné obstarávanie
Obsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii
hlavný štátny radca
Názov miesta
odborný pracovník pre verejné obstarávanie
Druh štátnej služby
stála štátna služba
Kódové určenie a názvoslovné pomenovanie (SK ISCO)
3323002 - Odborný pracovník pre verejné obstarávanie
Najnáročnejšia činnosť
• Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.
• Koncepčná a koordinačná činnosť v oblasti štátnej služby na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy alebo orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni.
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť
Všetky uvedené činnosti štátny zamestnanec vykonáva v rámci výkonu dohľadu nad verejným obstarávaním, ktoré sa týka strategickej agendy:
• vykonávanie a zabezpečenie vykonávania konania o preskúmanie úkonov kontrolovaného v námietkovom konaní v zmysle aktuálne platného a účinného zákona o verejnom obstarávaní;
• spolupracuje s podpredsedom úradu pre strategickú agendu pri vydávaní vnútorných predpisov úradu vo veciach výkonu dohľadu nad verejným obstarávaním, ktorý sa týka strategickej agendy;
• vypracovanie analytických materiálov, analýza rozhodnutí, metodických usmernení a iných dokumentov
a v spolupráci s ostatnými organizačnými útvarmi úradu;
• vypracovávanie stanovísk a podstanovísk na základe dožiadaní súdov, prokuratúry a iných štátnych orgánov a ďalších inštitúcií a predkladanie potrebnej dokumentácie v oblasti verejného obstarávania;
• spolupráca a súčinnosť pri riešení úloh v oblasti verejného obstarávania s tretími osobami;
• vykonávanie a zabezpečenie vykonávania kontrolnej, inšpekčnej a dozornej činnosti pri riešení identifikovaných alebo namietaných porušení zákona o verejnom obstarávaní v súvislosti s poskytovaním a používaním prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti podľa zákona o mechanizme na podporu obnovy a odolnosti a v zmysle Dohôd o spolupráci zabezpečovať spoluprácu s Úradom vlády Slovenskej republiky ako národnou implementačnou a koordinačnou autoritou ako aj s Ministerstvom financií Slovenskej republiky a Úradom vládneho auditu;
• spolupráca s jednotlivými ústrednými orgánmi štátnej správy a súčinnosť s inými kontrolnými orgánmi v rámci kontroly verejného obstarávania, ktorá súvisí s námietkovým konaním podľa zákona o verejnom obstarávaní;
• spolupráca s jednotlivými riadiacimi orgánmi, sprostredkovateľskými orgánmi, implementačnými agentúrami a inými orgánmi štátnej správy v rámci výkonu kontroly vo verejnom obstarávaní, ktorá súvisí s námietkovým konaním podľa zákona o verejnom obstarávaní;
• spracovávanie právnych riešení úloh v oblasti verejného obstarávania v rámci konania o námietkach v pôsobnosti oddelenia;
• príprava a spracúvanie návrhov rozhodnutí a iných písomností v námietkovom konaní podľa zákona o verejnom obstarávaní alebo v konaniach súvisiacich s týmito konaniami a ich predkladanie vedúcemu oddelenia, príprava rozhodnutí a iných písomností na zverejnenie na webovom sídle úradu, ako aj zabezpečovanie ďalších súvisiacich vnútorných postupov úradu, a to so zreteľom na vyťaženosť a dostupnosť odborných personálnych kapacít odboru a oddelenia;
• zabezpečuje zverejnenie informácií o konaniach podľa zákona o verejnom obstarávaní, o vydaní predbežného opatrenia vrátane informácie o tom, že úrad rozhodnutím o predbežnom opatrení rozhodol, že lehoty, ktoré určil kontrolovaný, a lehoty voči kontrolovanému neplynú a tiež informáciu o poslednom dni lehoty na vydanie rozhodnutia v konaní podľa zákona o verejnom obstarávaní vo vestníku, ako aj ďalších informačných povinností vyplývajúcich zo zákona o verejnom obstarávaní;
• zabezpečuje zverejnenie rozhodnutí vydaných v konaní podľa zákona o verejnom obstarávaní na webovom sídle úradu;
• vydávanie rozhodnutí v správnom konaní o uložení poriadkovej pokuty podľa zákona o verejnom obstarávaní;
• zabezpečenie postúpenia výsledkov posudzovanej činnosti príslušnému organizačnému útvaru úradu, v prípade takých zistení, ktoré toto postúpenie odôvodňujú,
• vedenie evidencie vydaných rozhodnutí v konaní podľa zákona o verejnom obstarávaní, rozhodnutí o uložení poriadkovej pokuty, vyznačovanie právoplatnosti a vykonateľnosti rozhodnutí a postúpenie rozhodnutí príslušným organizačným útvarom úradu;
• spracúvanie návrhov podnetov na začatie správneho konania, ak skutočnosti zistené v príslušnom konaní podľa zákona o verejnom obstarávaní nasvedčujú, že došlo k spáchaniu správneho deliktu podľa zákona o verejnom obstarávaní a ich podávanie príslušnému organizačnému útvaru úradu;
Doplňujúce informácie k činnostiam
• písomné informovanie príslušného organizačného útvaru o právoplatnosti rozhodnutí vydaných úradom podľa zákona o verejnom obstarávaní v námietkovom konaní;
• skúmanie včasnosti pripísania kaucie v súvislosti s doručením námietok v lehote ustanovenej zákonom o verejnom obstarávaní na účet úradu v Štátnej pokladnici;
• spracúvanie návrhov rozhodnutí v správnom konaní o uložení poriadkovej pokuty podľa zákona o verejnom obstarávaní a ich predkladanie vedúcemu oddelenia;
• sledovanie plnenia povinností uložených rozhodnutiami úradu v rámci pôsobnosti organizačného útvaru;
• vybavenie požiadaviek orgánu Európskej únie podľa zákona o verejnom obstarávaní o nápravu, vypracováva podklady, resp. podieľa sa na vypracovaní oznámení a informácií súvisiacich s opravným mechanizmom podľa zákona o verejnom obstarávaní a predkladá príslušnú dokumentáciu;
• vykonávanie oprávnených činností na základe dožiadaní riadiacich orgánov, sprostredkovateľských orgánov, implementačných agentúr a iných orgánov štátnej správy na základe zákonnej povinnosti alebo uzavretej dohody o spolupráci;
• vykonávanie činností súvisiacich s určovaním zásad alebo postupov čerpania prostriedkov Európskej únie;
• predchádzanie akýmkoľvek prípadom, ktoré by mohli mať za následok nesplnenie zverených pracovných úloh riadne a včas, a to so zreteľom na vyťaženosť a dostupnosť odborných personálnych kapacít odboru a oddelenia;
• plnenie a zabezpečovanie plnenia pokynov nadriadeného zamestnanca.
Ponúkaný funkčný plat
od 1429,00 EUR + možnosť priznania osobného príplatku až do výšky 100% základného platu. Výsledná mzda bude predmetom osobného rozhovoru a bude sa odvíjať od skúseností a odborných znalostí uchádzača.
Pracovisko SÚ
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 606/10
Bratislava-Ružinov
821 09