Zaradenie v organizačnej štruktúre
Oddelenie implementácie LEADER
Odbor štátnej služby
1.03 – Medzinárodná spolupráca, finančné prostriedky Európskej únie
Obsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii
hlavný štátny radca
Druh štátnej služby
dočasná štátna služba - dočasná štátna služba odborníka dočasne potrebného na plnenie úloh štátnej služby
Kódové určenie a názvoslovné pomenovanie (SK ISCO)
Najnáročnejšia činnosť
Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť
V plnom rozsahu práv a povinností stanovených v jeho pracovných činnostiach vykonáva funkciu referenta
• v rámci pridelených kompetencií rokuje v mene PPA so všetkými úradmi, orgánmi a organizáciami (právnickými aj fyzickými osobami) v oblastiach týkajúcich sa implementácie programov,
• podľa pokynov sa podieľa na zabezpečovaní všetkých aktuálne potrebných koncepčných a koordinačných prác potrebných pre implementáciu programov spolufinancovaných z fondov EÚ vo vymedzenej oblasti,
• zabezpečuje činnosti súvisiace s poskytovaním finančnej pomoci z programov spolufinancovaných z fondov EÚ,
• podieľa sa na implementácii PRV SR 2014 - 2022,
• podieľa sa na činnostiach súvisiacich so Strategickým plánom SPP 2023-2027,
• zabezpečuje koncepčnú a koordinačnú činnosť v oblasti štátnej služby na úrovni úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni,
• plní úlohy podľa pokynov nadriadeného pracovníka/pracovníka v zastúpení nadriadeného.
V rámci spracovania agendy dodatkov k zmluvám :
- zodpovedá a zabezpečuje:
1. riešenie zmluvných vzťahov medzi PPA a prijímateľom príspevku formou dodatkov k zmluvám (okrem prevodov záväzkov zo zmluvy), ukončení zmlúv dohodou v prípade programu projektovo orientovaných opatrení PRV SR 2014 – 2022,
2. agendu vyhlásení o vierohodnosti v rámci pôsobnosti sekcie,
3. vykonáva formálnu a obsahovú kontrolu žiadostí o zmeny zmluvných vzťahov,
4. eviduje uzatvorené dodatky k zmluvám o poskytnutí NFP a dohody o ukončení zmluvy v rámci činnosti odboru
5. vykonáva administratívne činnosti súvisiace s hodnotením žiadostí pri zmenách zmluvných vzťahov, s administrovaním žiadostí o platbu
6. pripravuje reakcie k zisteniam súvisiacim s vykonávanými kontrolami a auditmi
- vypracováva a vykonáva:
1. dodatky k zmluvám o poskytnutí NFP a ukončenia zmlúv o poskytnutí NFP dohodou,
2. zmluvy o zriadení záložného práva k hnuteľným/nehnuteľným veciam v prospech PPA/MPaRV SR a ich zmeny,
3. výmazy záložného práva
4. zaznamenáva informácie súvisiace so schémami štátnej/minimálnej pomoci do príslušného IS,
5. činnosti súvisiace so správou o administratívnej chybe v prípade zistenia administratívnej chyby,
6. činnosti súvisiace s archiváciou a registratúrou spisov projektov v rámci sekcie projektových podpôr,
V rámci doručených žiadostí o platbu:
- zodpovedá za:
1. výkon administratívnej finančnej kontroly žiadostí o platbu v rámci projektovo orientovaných opatrení PRV SR 2014 – 2022 (autorizácia žiadostí o platbu), vrátane prístupu CLLD (LEADER a komunitný rozvoj) pre programové obdobie 2014 – 2022 (autorizácia žiadostí o platbu),
2. tvorbu a kompletnú metodickú prípravu interných manuálov (pracovných postupov) určených pre zamestnancov odboru a vnútorného kontrolného systému pre zamestnancov odboru v rámci projektovo orientovaných opatrení PRV SR 2014 – 2022 (autorizácia žiadostí o platbu), vrátane prístupu CLLD (LEADER a komunitný rozvoj) pre programové obdobie 2014 – 2022
- zabezpečuje :
1. koncepčne úpravu pracovných postupov autorizácie žiadostí o platbu v podmienkach PPA,
2. organizačne výkon autorizovania žiadostí o platbu projektových podpôr v podmienkach PPA,
3. výkon administratívnej finančnej kontroly žiadostí o platbu tak, aby boli splnené požiadavky EK, RO,
4. včasnú a dôkladnú kontrolu vecnej správnosti podkladov k žiadosti o platbu,
5. dokumentárnu kontrolu oprávnenosti výdavkov,
6. poskytovanie podkladov odd. rizikovej analýzy pre výber projektov na finančnú kontrolu na mieste a pre výber návštev realizovaných investičných projektov,
7. vypracovanie podkladov pre odbor monitoringu,
8. vypracovanie prehľadov o stave spracovávaných žiadostí o platbu za jednotlivé implementujúce podpory.
Pracovisko SÚ
Pôdohospodárska platobná agentúra
Akademická 4
Nitra
949 01