Zaradenie v organizačnej štruktúre
Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Trnava, odbor služieb zamestnanosti, oddelenie sprostredkovania práce
Odbor štátnej služby
2.11 – Práca, inšpekcia práce, sociálne veci a rodina
Obsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii
radca
Druh štátnej služby
stála štátna služba
Kódové určenie a názvoslovné pomenovanie (SK ISCO)
Najnáročnejšia činnosť
Samostatná odborná činnosť vo vymedzenom úseku.
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť
Vykonáva samostatné odborné činnosti na úseku služieb pre občana.
• Vykonáva s občanom riadený rozhovor za účelom zistenia jeho sociálnej situácie, situácie jeho rodiny, v pôsobnosti úradu. Veľmi dôležitý je status klienta, podľa ktorého sa mu poskytne požadovaná služba buď v oblasti služieb zamestnanosti, alebo v oblasti sociálnych vecí, prípadne spoločne.
• Poskytuje základné poradenstvo:
1. v oblasti služieb zamestnanosti: možností evidencie na úrade práce, možností poskytovania informačno-poradenských služieb, možností zaradenia na jednotlivé nástroje aktívnej politiky trhu práce, základné podmienky poskytnutia jednotlivých príspevkov, možnosti a podmienky zapojenia sa do jednotlivých národných projektov,
2. v oblasti poskytovania dávok pomoci v hmotnej núdzi: zisťuje rodinný stav, kto tvorí členov domácnosti, čo sa považuje za príjem, sociálny status členov domácnosti,
3. v oblasti poskytovania náhradného výživného: základné informácie: kto má nárok, podmienky nároku, výška príspevku, uplatnenie nároku,
4. v oblasti poskytovania dotácií: základné informácie o druhoch dotácií: na stravu, školské pomôcky, výkon osobitného príjemcu, komu sa dotácie poskytujú, kto môže byť žiadateľom, výška dotácií,
5. v oblasti poskytovania štátnych dávok: základné informácie o typoch štátnych dávok príspevok pri narodení dieťaťa, prídavok na dieťa, príplatok k prídavku na dieťa, rodičovský príspevok, príspevok na starostlivosť o dieťa, príspevky k náhradnej starostlivosti, príspevok na pohreb, koordinačné príspevky v rámci EÚ, podmienky poskytovania, výška príspevku.
• Prijíma žiadosti od občanov v oblasti zamestnanosti a sociálnych vecí, kontroluje údaje uvedené v žiadosti.
• Sumarizuje podporné dokumenty podľa typu žiadostí, dávok.
• Kontroluje podporné dokumenty, ich hodnovernosť, čitateľnosť, kompletnosť pre jeho zaradenie do evidencie uchádzačov o zamestnanie, prípadne záujemcov o zamestnanie, skompletizovanie, posúdenie a rozhodovanie o príslušnej dávke v oblasti hmotnej núdze, štátnej dávky, dotácií, náhradného výživného, porovnáva správnosť údajov s originálom dokladov (opatrí pečiatkou súhlas s originálom).
• V prípade kompletnosti predložených dokumentov:
• 1. v oblasti služieb zamestnanosti: žiadosť zaeviduje do systému DMS, zoskenuje potrebné dokumenty, žiadosť nahrá do systému ISSZ, vytvorí spis klienta - UoZ, vystaví a odovzdá klientovi oznámenie o zaradení UoZ do evidencie, určí klientovi ďalší termín, na ktorý si zamestnanec pripraví poskytnutie ponuky VPM, poradenstva, prípadne základné poradenstvo, zamestnanec je povinný postupovať v zmysle postupov uvedených v IN,
• 2. v oblasti sociálnych vecí: kompletnú žiadosť vrátane dokumentov zaeviduje v DMS, zoskenuje všetky dokumenty, odovzdá komplet na príslušné oddelenie sociálnych vecí na posúdenie a vydanie rozhodnutia, zamestnanec je povinný postupovať v zmysle postupov uvedených v IN.
• V prípade, ak nie sú doklady kompletné:
• 1. v oblasti služieb zamestnanosti: pokiaľ nie je možné UoZ zaradiť do evidencie, odovzdá po zaevidovaní do DMS, ISSZ celý spis klienta odstúpi na referát správneho konania na vystavenie rozhodnutia o nezaradení UoZ do evidencie, zamestnanec je povinný postupovať v zmysle postupov uvedených v IN,
• 2. v oblasti sociálnych vecí: zamestnanec je povinný vyžiadať všetky dokumenty potrebné k posúdenie. V prípade, že uplynie lehota, ktorú zamestnanec zápisnične určí na doručenie nedodaných dokumentov, odstupuje žiadosť na vecne príslušný útvar sociálnych vecí na ďalšie konanie.
• Typuje údaje týkajúce sa UoZ a ZoZ do systému ISSZ.
• Zabezpečuje odbornú správu všetkých písomností v programe DMS.
• Sleduje lehoty na posúdenie nároku na jednotlivé typy štátnych a sociálnych dávok od podania žiadosti.
• Zo systému RSD overuje poberanie ďalších dávok u konkrétneho žiadateľa štátnych sociálnych dávok (z dôvodu potreby posúdenia nároku na požadovanú dávku).
• Vydáva oznámenie o zaradení do evidencie UoZ.
• Pracuje s UoZ od zaradenia do eviden
Doplňujúce informácie k činnostiam
• Získava podklady potrebné na rozhodovanie:
- zo systému sociálnej poisťovne (pre tieto účely bude potrebné zabezpečiť pre všetkých zamestnancov oddelenia prístupy do databázy SP),
- z katastra nehnuteľností,
- zo systému RSD o poberaní dávok vyplácaných úradom,
- zo systému ISSZ,
- poskytuje pomoc a poučuje občana pri odstránení nedostatkov podania.
• Vybavuje dožiadania orgánov štátnej správy, súdov a orgánov činných v trestnom konaní o poskytovaní dávok, vydávanie potvrdení.
• Spisuje s občanom úradné záznamy, zápisnice, čestné vyhlásenia, poučenia.
• Kompletnú žiadosť bezodkladne odstúpi na ďalšie konanie na oddelenie PHN a ŠSD.
• Spolupracuje pri doručovaní rozhodnutí v prípade osobného prevzatia občana na úrade (spíše zápisnicu o prevzatí rozhodnutia aj o vzdaní sa odvolania, ak účastník konania súhlasí s rozhodnutím).
Ponúkaný funkčný plat
PT3
Možné benefity
pružný služobný čas, zvýšenie základnej výmery dovolenky, platené voľná nad rozsah ustanovení Zákonníka práce (napr. sick day), príspevky zo sociálneho fondu (napr. pri narodení dieťaťa), príspevok služobného úradu na DDS a iné benefity vyplývajúce z kolektívnej zmluvy.
Pracovisko SÚ
Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Trnava
Ulica Jána Bottu 4
Trnava
91701